Határtalanul Erdélyben
2019. szeptember 17-től szeptember 21-ig

A 7. á és a 7. b osztály kirándulása

Csodálatos öt napot töltöttünk el Erdélyben a Határtalanul program segítségével. Nagyon izgultunk, hogy sikerül-e eljutnunk azokra a meseszép tájakra, amelyeket szerettünk volna meglátogatni a pályázat segítségével. Végül 2019. szeptember 17-én elindult velünk az autóbusz...Felsorolni is nehéz, hogy az öt nap alatt mennyi meseszép vidékkel ismerkedtünk meg. Első állomásunk Nagyvárad volt, majd a Királyhágón át Csucsára, Körösfőre és Kolozsvárra mentünk. A szállásunk három napon keresztül Mezőmadarason volt, a negyedik éjszaka pedig Csíkszeredán aludtunk. A második napon Marosvásárhellyel ismerkedtünk meg, ahonnan Parajdra, Szovátára, Korondra, Farkaslakára, Szejkefürdőre, Székelyudvarhelyre, majd Csíkszeredára mentünk. Koszorút helyeztünk el Tamási Áron sírjánál és tisztelegtünk Bem József szobra előtt Székelyudvarhelyen. A harmadik nap legfontosabb látnivalója a Békás-szoros és a Gyilkos-tó volt. Emellett megálltunk Mádéfalván is, a mádéfalvi veszedelem emlékére állított szobor előtt.
A negyedik napot a mezőmadarasi iskola meglátogatásával kezdtük. Nagy szeretettel fogadtak bennünket. Onnan indultunk a Tordai sóbányába, majd a délutáni program a Tordai hasadék meglátogatása volt. Nagyon tetszett a túra a szépséges hegyek között.
Este megismerkedtünk a mezőségi táncokkal és részt vettünk egy hangulatos táncházi programon is.
Az utolsó napon a Kallós Alapítványt látogattuk meg Válaszúton, majd  Boncidán, a Bánffy-kastély megtekintésével zárult az ötnapos útunk.
Azóta is sokat gondolunk ezekre, hiszen a két osztály életre szóló élménnyel gazdagodva tért haza. Soha nem felejtjük el az együtt töltött napokat!

A 7 á és a 7.b osztály tanulói

Emberi Erőforrás Támogatáskezelő - Bethlen Gábor Alapkezelő ZRT.

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.